Vår nya förskola är nu klar

Äntligen, nu är vår nya förskola på Sleipnervägen 2A klar. Vi har fått nycklar och det är fullt upp med att packa upp nya möbler och nytt pedagogiskt material.

Tallenskylt Foto: Annika Avrin

Den 10 augusti är ni alla välkomna tillbaka till förskolan Tallen och då i vår jättefina nybyggda förskola med en härligt utforskande gård.

Vår nya förskola har varit ett projekt där barnen tillsammans med pedagogerna följt hela processen från första flytten sommaren 2018, då till de tillfälliga lokalerna och fram till idag, sommaren 2020, då vår nya förskola är färdigbyggd. Onsdagen den 24 juni blev den stora flyttdagen då flyttfirman kom till oss och flyttade våra saker till vår nya förskola.

Vår nya förskola är byggd i två våningsplan med fyra entréer. På övervåningen har vi Kantele 1 & 2 samt Sländan, Nyckelpigan och vår stora gemensamma ateljé. På markplan hittar vi de yngre barnens avdelningar som Fjärilen, Spindeln, Larven och Gräshoppan. Här hittar vi också matateljén och ett litet förskolebibliotek. Vår nya förskola är skofri och i den första hallen ställer vi våra skor.
På vår förskolegård finns det många nya platser att upptäcka med en naturgård mot Torvallaskogen.

Just nu jobbar vi för fullt med att packa upp allt nytt material och försöker att färdigställa miljöeerna. Vi väntar på flera leveranser med nya möbler och pedagogiskt material. Vi hoppas att vi hinner få allt levererat till förskolan innan den 10 augusti men en del leveranser vet vi redan nu att vi inte kommer att få förrän till slutet av augusti - början av september.

Under hösten kommer vi tillsammans med barnen att fortsätta vårat arbete med att fixa iordning våra miljöeer.

Senast uppdaterad: 16 september 2020