Avdelning Fjärilen

Här går det barn som är födda 2014- 2015.

Kastanjer Foto: Margit Andersson

Barnen på Fjärilen är intresserade av skogen, småkryp, sagor, pussel, rörelse och allt spännande som händer vid ett bygge eftersom vi sett hela Vikingaskolan rivas och byggas upp igen!
Vi pedagoger tänker att det är viktigt att barnen på Fjärilen är med och bestämmer över vad vår verksamhet ska innehålla därför har vi ofta möten där vi samtalar och bestämmer vad vi ska göra för trevliga, roliga eller lärorika saker tillsammans.
Just nu håller vi på att utveckla vår atelje så den kan vara en spännande verkstad för skapande och reflektion för alla barn.
Vi har också bestämt tillsammans att vi ska besöka så många lekplatser vi kan för att röra på oss ordentligt varje dag.
Vi har påbörjat ett projektarbete som handlar om Fladdermöss!

Välkommen till Fjärilen!

Arbetslag Fjärilen