Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Avdelning Nyckelpigan

Nyckelpigan är en grupp med barn födda 2014 och 2016.

På promenad Foto: Lisa Nylander Kullberg

För oss är det viktigt att tillgodose barnens olika behov, förutsättningar och intressen och att ge möjlighet till barnen att få pröva på att undersöka, experimentera och fantisera tillsammans.

Vi lär oss av varandras olikheter och tar till vara på barnens olika tankar och hypoteser genom att b.la hålla öppna diskussioner och ge tid för gemensam reflektion.

På Nyckelpigan utforskar vi väldigt gärna vår natur och allt dess innehåll både icke levande som levande. Vi tar gärna med oss naturmaterial in på förskolan där vi har möjlighet till att arbeta vidare med det i vår ateljé. I ateljén erbjuds man olika material så som färg, lera, naturmaterial & återbruksmaterial, det ska vara roligt men lärorikt att komma till oss.

.

Arbetslag Nyckelpigan