Avdelningen Spindeln

Spindeln är en avdelning för förskolans yngsta barn som är 1-3 år

För oss är det viktigt att hela familjen, både barn och vuxna, känner sig välkomna, delaktiga och trygga. Det är viktigt att varje barn och vårdnadshavare får en god introduktion till förskoleverksamheten när de
börjar sin resa i förskolans värld. Vi anser att alla är viktiga.

Det är väldigt rolig att jobba med förskolans yngsta barn. Att få vara med om deras första tid på förskolan och att uppleva hur de utvecklas och tar sig an nya utmaningar. De yngsta barnen ska få prova på och testa olika material och uttryckssätt från grunden t.ex. rita, teckna, måla, lera, rörelse, dans och skapande.

Alla kan, bara man får tid och får göra det på sitt sätt.

Vi arbetar projektinriktat och vill skapa glädje, gemenskap och ett nyfiket utforskande. Att jobba projekterande innebär att vi lyssnar på barnen, tar vara på deras tankar och sätt att närma sig saker, ställer barnen inför nya utmaningar och reflekterar tillsammans. Vi arbetar i både i helgrupp, mindre grupper och tvärgrupper för att kunna lyssna och ta vara på allas tankar och olika sätt att lära sig.

Vi tror att en annan värld är möjlig och det vill vi skapa - tillsammans!

Arbetslag Spindeln

Kontakt 08 606 49 07